Volkswagen Taldeak eta SEAT S.A.k gidatutako proiektua 11 autonomia-erkidegotako 62 enpresak osatzen dute, % 61 ETEak. Espainiako automobilgintzaren historiako enpresa-multzorik handiena da. Marc Riera, SEAT SAko Erosketa eta Proiektu Berrien Estrategiako zuzendaria, izendatu dute batzar orokorreko eta Futureko batzorde delegatuko presidente: Fast Forward. PERTEren ebazpena positiboa bada, Volkswagen Taldeak eta SEAT S.A.k Martorelleko eta Nafarroako fabrikak elektrifikatuko dituzte, baterien gigafaktoria bat kokatuko dute Sagunton eta bateriaren balio-kate osoa Espainian, eta ekosistema elektriko bat eraikiko dute euren bazkideekin batera
Volkswagen Taldea eta SEAT S.A. buru dituen Future: Fast Forwardeko bazkideek Ibilgailu Elektriko eta Konektaturako (VEC gazterlaz laburbilduta) PERTEaren proiektua erregistratu dute, Espainia Europan ibilgailu elektrikoaren hub bihurtzeko asmoz. Guztira estatuko eta nazioarteko 62 enpresak, hainbat sektoretako erreferenteak, osatzen dute eta Espainiako automozioaren historiako enpresa-talde handiena da.
11 autonomia-erkidegotako konpainiak biltzen dituen herrialde-proiektua da (Andaluzia, Aragoi, Kantabria, Gaztela eta Leon, Katalunia, Madrilgo Erkidegoa, Valentziako Erkidegoa, Extremadura, Galizia, Nafarroa eta Euskal Autonomia Erkidegoa), eta horien % 61 ETEak dira, eta guztien artean ibilgailu elektrikoaren balio-kate osoa hartzen dute.
Aurkeztutako proiektuak lau ardatz nagusi ditu, eta PwCren laguntza izan du. Seat S.A. eta Volkswagen Taldea buru dituen trakzio-proiektuak Martorell eta Iruñeko fabrikak elektrifikatu nahi ditu. Enpresa-taldearen proiektuaren bigarren zutabea Espainian auto elektrikoentzako baterien ekosistema osoa sortzea da, meategietan litioa erauzten denetik bateriak muntatzen diren arte, Sagunton (Valentzia) baterien gigafaktoria bat barne.
Hirugarren ardatzak ibilgailu elektrikoentzako funtsezko osagaiak Espainian kokatzea jasotzen du, eta laugarrenak prestakuntzarekin, digitalizazioarekin eta ekonomia zirkularrarekin lotutako esparruak biltzen ditu. Oro har, proiektuak Ibilgailu Elektriko eta Konektatuaren PERTEaren bederatzi blokeak hartzen ditu.
Futureko: Fast Forward partehartzaileen lehen batzarra
Maiatza hasieran, Future: Fast Forwardeko bazkideen lehen batzar orokorra egin zen Madrilen, proiektuan parte hartzen duten enpresa guztietako ordezkarien partaidetzarekin. Marc Riera, SEAT S.A.ko Erosketa eta Proiektu Berrien Estrategiako zuzendaria, Future: Fast Forward elkartearen batzar orokorreko presidente izendatu zuten. Fast Forward ordezkaritza organoa gutxienez urtean bitan bilduko da.
Future: Fast Forwardeko bazkideek ere batzorde delegatu bat osatu dute, aldian-aldian bilduko dena PERTEa betetzen dela zaintzeko. Marc Rierak ere zuzenduko du batzordea.
Gainera, batzar horri lotuta hiru gobernantza-batzorde sortu dira. Auditoria eta Ikuskapen Batzordeak Blanca Montero ekonomialaria, ICOren Kontseilu Nagusiko bokal independentea eta Banco Sabadell Fundazioaren Patronatuko kidea, izango ditu lehendakari. Arrisku eta Betetze Batzordeko burua Ignacio González abokatua izango da, Ferrer International S.A. & UNIRPROEDUCA Taldeko Administrazio Kontseiluko kanpo-aholkularia. Finantza Batzorde bat ere egongo da, Ferran Rodríguez buru duena, kanpoko independentea, eta gaur egun Espainiako Kontuen Zinpeko Zentsoreen Institutuaren buru dena. Batzorde horietako bakoitza independentea da, eta batzar orokorrari jakinaraziko diote.
Taldeak, gainera, Project Management Office (PMO) bat izango du, proiektuaren bilakaeraren jarraipen zehatza egiteko. Inbertsioen epeak eta aurrekontu-partidak betetzen direla kontrolatuko du.
AZTERLANen parte-hartzea: Adimen Artifizialeko garapen berriak aluminio injektatuzko osagaiak ekoizteko
AZTERLANen ekarpena metalurgiaren eta osagaien fabrikazio adimenduneko teknologien esparruan sartzen da (4.0 industria). Eremu hori osatzen duten kontzeptuen mosaikoaren baitan, AZTERLANen partaidetza aluminio injektatuzko osagaien fabrikazioan adimen artifiziala garatzera eta aplikatzera bideratuta dago. Zehazki, GESTAMP enpresaren eskutik. Azpimarratzekoa da GESTAMP enpresak ibilgailu elektrikorako trantsizioarekin duen konpromisoak trakzio-efektu handia gauzatzen duela euskal industrian.
Hurbilketa horren berrikuntza nagusia da ekoizpen-bitartekoen larruazalean bertan prozesua kontrolatzeko aldagaiak hartzea eta aztertzea. Injekzio-prozesua larruazalean monitorizatzearen helburua Adimen Artifizialeko sistemei gaur egun eskuragarri ez dagoen informazioa ematea da. Alderdi hori funtsezkoa da ekoizpena kontrolatzeko eta erregulatzeko teknologia adimenduna lagungarri izan dadin ibilgailu elektrikoen diseinuan sofistikazioa pixkanaka areagotzeko.
Future: Fast Forward proiektuko sozioak
Altech, Asai Industrial, AZTERLAN, Balidea, BeePlanet Factory, Bosch, Brose, CARTO, CELSA Group, CETIM, CIDETEC, CENIM – CSIC, CERLER Global Electronics, CYP Core, Delta Vigo, ENSO, Feníe Energía, FORMINSA, GCR Group, Gestamp, Glavista, Gonvarri, Grupo Sesé, Grupo Simoldes, Iberdrola, Intrustial, IMS Technology, Ingedetec, Instituto Universitario Investigación (CIRCE) Universidad Zaragoza, isEazy, ISEND, Kapture.io, Kautenik, Kivnon, Lazpiur, Leartiker, Libelium, Lithium Iberia, Malena Engineering, Mindcaps, Mol-Matric, Motorland Aragón, NTDD, NUTAI, Órbita Ingeniería, Pomceg Electronics, POWER Innotech, Power HoldCo Spain, SEAT CODE, SEAT MÓ, SEAT S.A., Silence, Grupo SPR, Sumitomo Electric Bordnetze, Técnicas Reunidas, TECOI, Valeo, Vega Chargers, Vicomtech, Volkswagen Navarra, WIP eta Zylk.
Future: Fast Forward proiektuaren kolaboratzaileak
CaixaBank, Eurecat, FICOSA, ITAINNOVA eta Telefónica España.