AZTERLAN Metalurgia Ikerketarako Zentroak aurkeztuko duen ikerketa-lanak ikuspegi orokorra eskainiko du grafitoaren morfologiak eta mikroegiturak automobilgintzarako galda-burdinazko osagaien korrosioaren aurreko jokararengan duten eraginari buruz, silizio altudun burdinetan zentratuz.
Burdin-galda automobilgintza industriak asko erabiltzen duen materiala da, kolagarritasun, arintasun, makinagarritasun eta propietate mekaniko handiei esker. Zehazki, ibilgailuaren funtsezko osagai batzuk, hala nola, motor-blokea, zilindro-alkandorak, balazta-errotorea, zilindroaren burua, kutxa eratzailea edo espeka-ardatza, galda-burdinazko kalitate desberdinetan garatzen dira.
Enara Mardaras material metalikoen korrosioan eta babesean aditua den ikerlariaren hitzetan, “oso erabilera zabala duen arren, burdin galdaketan korrosio elektrokimikoaren portaerari buruzko ikerketa gutxi daude”. Hutsune hori betetzeko asmoz, AZTERLANeko ikertzaile-taldeak metalurgia parametroek (hala nola konposizio kimikoak, grafitoaren morfologiak eta matrize-mikroegiturek) burdinurtuzko piezen korrosioarekiko erresistentzian duten eragina aztertzen dihardu, horien erantzun elektrokimikoa barne. Arlo horretan, “batez ere silizio altuko galdaketa harikorrean zentratu gara, gaur egun arreta handia jasotzen ari den belaunaldi berriko materiala”.
Beste karakterizazio batzuekin batera, ekipoak neurketa elektrokimikoak burutu ditu (korronte-tentsioko kurbak eta inpedantzia elektrokimikoko espektroskopia) eta analisi mikroestrukturalekin lotu dira. “Emaitzek erakusten dutenez, grafitoaren morfologiak eta galdaketa harikorreko silizio-eduki handiak eragina dute korrosioaren aurreko joeran, beste galdaketa mota ohikoago batzuekin alderatuta”.
Ikerketa honen emaitzak irailaren 20tik 24ra bitartean online eran egingo den EUROCORR 2021 Kongresuan aurkeztuko dira.